Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Irsta, GUIF och Örebro mot Allsvenskan eller t.om. Elitserien

Av Johan - 12 oktober 2009 18:10

Jo, jag vet- den norra damettan har bara spelat 2 omgångar men jag känner mig rätt säker på rubriken. 5 (!) lag ( för det är väl så att ettan går till elitserien och lag 2-6 spelar i allsvenskan) kommer avancera till den nya damallsvenskan och jag kan redan nu skriva vilka lag det blir. Är inte riktigt hundra på om Nacka får avancera ett pinnhål till eftersom man farmar med Skuru så därför har jag tagit bort dessa härifrån.


Jag är säker på att topp 5 kommer att se ut så här ( utan inbördes ordning); GUIF, Irsta, Örebro, Hellton och Tumba. Dessa lag är därmed garanterade minst spel i Allsvenskan säsongen 2010/2011. Gällande förstaplatsen till Elitserien kommer Örebro, Hellton och GUIF fightas om den. De tre lagen känns rätt jämna men jag tror på ett mellansvenskt lag...

Lag 6 i tabellen blir Söder, Tyresö eller Avesta/Brovallen. Här måste man dock börja producera.. Det sistnämnda laget åkte på en rejäl smäll i förra omgången och verkar ha brandskattats hårt från deras år i elitserien ifjol ( detta har jag dock ingen större koll på, har inte jämfört trupperna)..


När vi summerar i mars tror jag, sammanfattat, att det blir så här;


1. Örebro SK, till elitserien

2. Hellton, semi-off + Allsvenskan

3. GUIF, semi-off + Allsvenskan

4. Irsta, Allsvenskan

5. Tumba, Allsvenskan

6. Tyresö , Allsvenskan


Ämnet kommer att återkommas till men att topp-6 kan se ut så här är väl ingen direkt överraskning, kanske?? Sen att "rankingen" kan vara lite underlig är en annan sak..


//Pinnen! Jag kommer att ta mig upp till Örebro någon gång under säsongen. Mailar i god tid när det ska ske men jag tänka mig att det blir när ni möter GUIF hemma, dvs. 23/1..

 
 
Ingen bild

Randy

13 oktober 2009 08:54

Tveksam till att Tumba spelar sig till en plats i Allsvenskan. Örebro SK, Guif, Hellton skulle alla vara skoj att ha i Allsvenskan då dessa lag satsar och verkar ha bra underlag för publikintresse.

 
Ingen bild

UNT

13 oktober 2009 10:19

Jag tror att Skånela tar en plats, de har väldigt många skador nu men när dessa är borta har de många bra spelare. Tveksam till ett lag som Tyresö, ett lag "på väg ned" som inte känns vassa. Dock svårslagna hemma i nyboda. Tumba är väldigt unga, men kan nog göra det bra.

Oavsett vilket av lagen från div.1 norra som går till Elitserien kommer de (om de inte värvar 10st nya spelare av elitserieklass) att bli totalt mosade. Inget av dessa lag har, precis som Rimbo, något i högsta serien att göra.

 
Ingen bild

LillDill #13

13 oktober 2009 11:56

Ösk kommer gå långt, dom har som det verkar hittat ett stabillt spel och tror även att Tomas "Coach" Dunder kan få ut lite mer av tjejerna. Ska bli kul att både följa Ösk och Dunder under säsongen!!

 
Ingen bild

Krylbo

14 oktober 2009 11:25

Bäst skulle vara om Guif vann serien, känns som de har bästa förutsättningarn(för utom nacka) att på sikt klara elitseri spel. Bäst skulle vara om inget av lagen fick gå upp i år utan alla spelade allsvenskan med de 4 sista i elitserien och 5 bästa från norra och södra 1an. Det skulle gynna alla lagen även de som spelar elitserien. Ingen bli bättre av att vinna med 10-25 mål mot nykomlingarna. Tror fö att avesta kommer topp 5 tveksamt med tyresö/tumba.Tror många av lagen är bra hemma men lite sämre borta, samt att det bror på vilka nacka slår hemma och borta. De får nog gå upp om de bryter sig ur och låser laget före 15 feb 2010

 
Ingen bild

Facebook

14 oktober 2009 11:47

Dunder spelar ju bara massa spel på facebook...haha!

 
Ingen bild

experten

15 oktober 2009 15:30

Vilka förutsättningar är bättre för GUIF, Krylbo? Tveksam till att GUIF har materialet, alltså spelartyperna för att lyckas. Frenne har ju dock några Skånelaspelare som varit med och krigat för överlevnad i elitserien. Dock inte samma att gå in och föra matcher och vinna en hel serie. Men du kanske vet något som inte jag vet,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 11 juli 2011 23:31

... www.msh.bloggagratis.se   Vi ses där!!

Av Johan - 10 januari 2011 13:39

Vi kom trea och fick 5 killar på riksläger 1, kul!!   Sebastian Glemhorn, Norrköping Benjamin Jacobsson, Norrköping Jesper Simonsson, Norrköping Alexander Brouneus, RP IF Carl Skogwik, Hultic   GRATTIS PÖJKAR!! ...

Av Johan - 15 december 2010 14:57

Jo, så är det! Några av våra profiler i Mellansvenskan har gått samman för att starta en ny "superblogg"... Håll utkik här på bloggen när vi kör en release för den nya bloggen.   Annars är det som det är; fortsatt strul med datorn hemma och i och...

Av Johan - 6 december 2010 16:08

Lottningen kom under dagen. Intressanta matcher....   Gruppindelning   Pojkar   Flickor   Grupp A Grupp B Grupp A Grupp B Skåne Göteborg Stockholm Skåne Västergötland
Blekinge Halland Södermanland Västm...

Av Johan - 3 december 2010 10:13

Computern hemma har lämnat in och tiden för att sitta framför datorn under dagstid finns inte i dagsläget. Kommer dock lite om helgen här och nu,   Dam-Allsvenskan;   Örebro tappar mark efter förlusten mot Önnered (21-31) nu i veckan. För a...

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards