Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Johan - 18 oktober 2009 13:52

"Som utvecklingstränare i IVH Handboll såg jag med bestörtning på den så kallade seriefinalen igår mellan RP-IVH U handboll. Tyckte att båda lagen saknade tempo i kontringsfasen , anfallspelet, när en rörelse eller kombination skulle köras så satt som mest 3 passningar på rad. vi i IVH räknade våra tekniska fel till 25 st???, vet ej vad vad RP hadde men nog var det upp emot 20. senast gången vi hade dessa enorma mängder av fel pass,tappade bollar mm var emot vadstena på bortaplan. vad beror detta på?. inte i min vildaste fantasi tror jag att golven eller atmosfären i dessa städer  orskar dessa tekniska fel.
 
vissa kommuner har allstå infört klisterförbud, man skall istället använda vax. jag gjorde en test innan matchen igår , jag vaxade in mina händer testade. Första passen satt klockrent, andra passen ja inte var den bra , tredje passen , vid mottagande av bollen så var den hal som såpa .
 
Jag försöker inte bortförklara våran förlust igår men jag tycker att vaxet gynnar inte handbollen alls. ungefär 40 tekniska fel på en match dåligt tempo, är det publik vänligt, om jag  varit publik igår hade jag gått i halvtid så illa var det. vi har en tjej som är storskytt och som är på väg in i a-laget  i elitserie ,senaste två matcherna har hon gjort 19 mål då med klister. Vadstena borta 1mål, RP borta 2 mål. frågade henne lite om saken. hon menade så här ,startar man en rulle ifrån höger till mitt 9 som där växlar upp v9 så är bollen hal som såpa, hon får alltså inget grepp om bollen. ser man att
 
Jag hoppas att jag kan få fler personer att kommentera detta.
 
P-O Opdahl"

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards