Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Mitt fel att Hultic och NAIS lirar i div.4?

Av Johan - 27 september 2009 08:12

Jo, enligt en kommentar från "Insider" så verkar det som det.. Jag skrev en kommentar om att 85-90 % av spelare jag haft var nöjda med mig. Om den siffran inte stämmer kanske är sant men resultaten som jag har varit med mina spelare att göra har varit rätt ok.. Och de spelare som inte har tyckt det har förmodligen inte varit bra nog att spela i ett A-lag.. Bästa spelaren lirar, så enkelt är det..


Ang. NAIS så tar jag nu bladet från munnen. När vi gick in i div.1-säsongen var det 0 kr i kassan ( något som vi fick veta i februari månad, dvs. när WO;n mot Mittdala gavs..). På försäsongen åker vi på ett läger till Tidaholm, bor på slott och har "all inclusive". Detta gör vi med pengar som inte finns.. Själva säsongen blir misslyckad ( dels pga. att vi inte värvar, vi hade Andreas Asp och Tommy Dahlin från Nyköping på gång men där gjorde sportchefen bort sig och lovade alldeles för mycket..) men också för att vår viktigaste spelare Patrik Ejderfjäll bryter benet i premiären hemma mot Tumba. Rätt snart står det klart att det finns ett missnöje mot styrelsen då saker som man lovat ( t.ex ingen lottförsäljning för spelarna) ändå sker samt att de som pendlar inte får sina reseersättningar utbetalda. Många av spelarna kliver av i dec-jan ( Fredrik Axelsson, Fredrik Ejderfjäll etc.) pga. motivationsbrist och att man inte har fått sina pengar. Under feb. får t.o.m jag kliva in i laget och spela i div.1 Till matchen mot Mittdala ( där WO;n sker) har vi 5 man spelklara, resten ville inte åka till Ludvika en måndagkväll eftersom föreningen inte hade gjort rätt för sig. Beslutet tog jag, ass. tränare Nockmar och ordf. Thomas Möller ihop lördagen före, då vi hade fått uppgifter om att ge en WO var "ok".

Laget utesluts och jag fullföljer mitt kontrakt i och med att jag hjälper till med P95 i föreningen. Allt för att göra rätt för mig. Läget om pengakrisen dyker nu upp och föreningen går i konkurs. Jag går då miste om 35 000 kr i uteblivet tränararvode, pengar som jag hade rätt till samt kontrakt på. Hade jag velat så hade jag kunnat dra det hur långt som helst..

När jag byter till Hultic så ringer en person från NAIS hem till min då gravida sambo och mordhotar mig. Ett möte med styrelsen genomförs men inget händer med den personen ( som kliver självmant kliver av under sommaren -07). Detta har jag inte pratat om men eftersom jag vet att det finns skitsnack om mig och NAIS så tar jag det nu också.


Gällande Hultic så hade jag hela tiden styrelsen med mig i mina beslut ( första året med Kinnå vid klubban) och hösten ifjol med herr Weslien. Det enda som jag fick kritik för ( berättigad också) var att jag tog med Jocke Andersson "för tidigt" i en bortamatch mot Motala i trean. Att han sedan gör 12 mål och vi vinner med 3 är en annan sak... Att jag klev av förra julen berodde på att jag ville ha tid för familjen samt att folk la sig i vilka killar jag ställde upp med på banan ( bäst och skriva att det var inga inom laget!) Har man inte friheten att som tränare ta ut de killar som man tror mest på så kan det lika gärna vara..


När jag träffar gamla spelare så snackas det minnen och genom omvägar så får jag höra att man var "jävligt bra". Givetvis finns det missnöjda spelare och det köper jag. Det kanske är så också att det är dessa som hörs mest...


Men att påstå att det är MITT fel att NAIS och Hultic har gjort en resa bakåt i seriesystemet är att ta i och då vill man bara svartmåla. Att det inte funkar med NAIS kanske har med uteblivna pengar och mordhot att göra ( vilket många killar inte har vetat om tills nu) men mellan mig och Hultic finns ingenting. Har t.o.m blivit erbjuden en massa olika lösningar inom klubben så sent som i maj i år.

Prata istället med de 5 grabbar som gick till NHK eller de 7 som la av helt när det gäller Hultic..

 
 
Ingen bild

Hanna Lekander

27 september 2009 09:51

Tar nu tillfälle att skriva en kommentar då johan hjälper sin faster att flytta!
Förstår att det kanske inte ser bra ut om man haft två herrlag som nu spelar i Div 4. Men folk ska som sagt bara veta varför johan valde att "gå" . Mordhot var inget som var trevligt att få ta emot, speciellt inte när de gällde den man jag älskar mest av allt. Det blev droppen för johan,

Hade du som läser fortsatt???

Så kul är det inte med handboll att man ska behöva stå ut med sånna saker! På möten med styrelse ville man inte att detta skulle komma ut och vi lovade att vi inte skulle gå ut i media med detta, vilket vi inte gjorde. Under detta möte lovades också att pengar skulle komma in på kontot gällande arvode. Johan och NAIS kom överrens om att han skulle få ett nytt kök i stället för pengar. KUL! verkligen, så vi rev ner köket hemma och var uppe på Noblessa Kök och valde hur det skulle se ut. När det sedan blev dax för kök att monteras upp var jag hemma och tog emot grabbarna som skulle fixa detta. En liten detalj bara, dem ville se kvitto! Vilket jag inte hade,fick snällt ringa johan och fråga efter det. Han hade givetvis inget kvitto eftersom det var klubben som betalde. Grabbarna ringde upp till deras huvudkontor bara för att se så det var betalt. Vilket det INTE VAR! Telefonen gick varm och vi fick lägga ut pengar för köket själva så länge. Dessa pengar har vi som sagt inte sett sedan dess.
Är trött på folk som bara vill svartmåla johan hela tiden, ta reda på fakta istället. Och utan de spelare som VILLE följa med johan till hultic så hade de inte gått så bra som de gjorde! Det är bara fakta och så är det.
Hultic tränade i mässhallen någon dag i veckan och då hade johan ca 5 personer på träningarna, Folk orkade inte ta sig in till stan och var det fotboll på TVn så var det ännu mindre,vilket resulterade i en arg och besviken johan som kom hem. Vilka var det som fick ta allt? Jo, Jag och Theodor. Det konstiga i det hela var att när det var ute i Åby var det nästan alltid fullt hus! Johan arrangerade en träningsturnering i mässhallen för herrarna och allt fungerade toppen, alla lag var nöjda och tyckte allt var bra. Alla förrutom ordförande i Hultic som tyckte att johan inte tog ansvar för att det togs upp bollar och att det inte stod folk i kiosken hela tiden! Vad är problemet? Aldrig har någon fixat med så mycket förberedelser till matcher, försäsong etc. som Johan gjorde och hela tiden var det något som var fel från styrelsen.
Hade du som läst fortsatt??? Nej tror inte någon hade gjort de, hur mycket skit ska man behöva ta, är handbollen verkligen så viktig att man äventyrar sina nära och kära?

 
Ingen bild

Insider

27 september 2009 10:37

Intressant, folk är tydligen inte särskilt ärliga mot dig Johan. Spelare som skulle deltagit i den matchen hävdar att det absolut gick att genomföra matchen och allt folk fanns tillgängligt. Spelar man i division 1 får man liksom skicka ett juniorlag om det så skulle behövas. Vad det gäller Hultic så hade du defenitiv inte styrelsens beslut i saker du gjorde, vilket du är fullt medveten om själv. Det hades 3-4 möten inom laget, tillsammans med styrselse för att få bukt med problemet men det blev ingen ändring. Anledningen att du fick vara kvar var att det inte fanns någon annan.

/Hanna
Fin historia, men det hör inte riktigt hit. Ang. Nais så är jag fullt medveten om det som hände med den ekonomiska biten. Men om vi håller oss till ämnet så var det handbollsbiten jag menade och att man kunde skicka ett juniorlag eller vad som helst bara för att behålla platsen. Sen att spelare i Nais inte sagt samma sak som dig om hur många spelare som fanns tillgängliga, det är en annan sak.
Sen Hanna har du helt rätt, det hade inte gått så bra som det gjorde i Hultic utan alla värvningar. Laget hade inte avancerat till div 2 direkt osv. MEN, laget hade legat i minst div 3 nu och eventuellt spelat sin premiär i div 2 nu istället med ett bredare lag. Inte alls omöjligt. Inte ett ihopvärvat kortsiktigt byggt lag, där b-lagspelare angerade koner på träningarna. Sen vill jag absolut inte svartmåla Johan, jag talar bara sanning. Johan sitter och sprider åsikter om allt möjligt här på bloggen och då får man vara beredd att ta emot det själv med.

Men lycka till med bloggen!

 
Ingen bild

Hanna

27 september 2009 11:07

Insider, eller vad du nu heter? Du är välkommen att diskutera men stå gärna för dom med ditt riktig namn. Du kanske inte vill svartmåla men det finns folk som baktalar honom utan att veta grunder. Givetvis hade man skickat ett juniorlag om man hade VETAT att manINTE "åkt ur"
Men så var ju inte fallet för den insatte.
Sen var detta inte enbart johans beslut utan han hade folk brevid sig under den tiden också.
Själklart får man ta emot om man ger så är fallet, men han måste få förklara sig med.

 
Per

Per

27 september 2009 13:00

SKippa skitsnacket o fortsätt istället att sprida rykten och åsikter om mellansvensk handboll!
Det som diskuteras nu är ju uppenbarligen historia!
Fortsätt skriva Johan, folk kommer aldrig sluta att ha åsikter och kommer heller aldrig lära sig att placera dem i rätt forum.

http://STOCKHOLM

 
Ingen bild

27 september 2009 13:36

Insider= gnällspik på bänken. Fortsätt Söcke!!

 
Ingen bild

27 september 2009 13:57

När en tränare ser att spelarna inte räcker till så tar man in nytt folk. Inget konstigt med det. Att det inte fanns någon annan tränare kan bero på att Åby är öken och att laget är dåligt. Ni har en lång väg att gå.

 
Ingen bild

27 september 2009 17:00

Ovanstående måste vara NHK-are

 
Ingen bild

.

29 september 2009 17:55

Min kommentar verkade inte komma med så jag skriver igen. Johan! Du ska veta att det inte är alla Hultic som tycker som insider. Vi hade inte spelat i div2 utan dig och inte heller utan alla nya spelare. Tror man nåt annat är man naiv. Var det nån som blev överkörd så var det du och andra personer av personer i den nya styrelsen förra året. Att vi ska spela div4 nu är inte ditt fel det är bara för fegt och peka det på dig. Det var ingen ordning i klubben under året och ny tränare var klar i maj. Då hade många spelare slutat och var inte längre sugna på spel. Många var dom som du tog hit och jag tror att många av dom hade fortsatt om du hade gjort det eller om styrelsen hade mer koll. Vi tappade nära 15 spelare och ingen tapp kan skyllas på dig. Att påstå att hela laget var missnöjda är att ta i. Många var mycket nöjda och resultaten gick vår väg. De som skriver här är samma som gnällde bland oss och som skrev i gästböcker och du vet vilka det är.
Tro inte att du är dömd eller nåt i Hultic för du gjorde ett bra jobb hos oss. En del saker kunde förbättras men du utvecklade och gjorde oss bättre.
Lycka till med ditt bloggande.
Skriver inte under med namn. vill inte bli hängd. Du vet säkert vem det är

 
Ingen bild

Hultic

30 september 2009 12:03

Stämmer in i vad som står ovan. Missnöjd kan man vara med de resultat vi hade kan ingen ta ifrån varken dig eller oss. Hoppas få se dig i klubben igen nån gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 11 juli 2011 23:31

... www.msh.bloggagratis.se   Vi ses där!!

Av Johan - 10 januari 2011 13:39

Vi kom trea och fick 5 killar på riksläger 1, kul!!   Sebastian Glemhorn, Norrköping Benjamin Jacobsson, Norrköping Jesper Simonsson, Norrköping Alexander Brouneus, RP IF Carl Skogwik, Hultic   GRATTIS PÖJKAR!! ...

Av Johan - 15 december 2010 14:57

Jo, så är det! Några av våra profiler i Mellansvenskan har gått samman för att starta en ny "superblogg"... Håll utkik här på bloggen när vi kör en release för den nya bloggen.   Annars är det som det är; fortsatt strul med datorn hemma och i och...

Av Johan - 6 december 2010 16:08

Lottningen kom under dagen. Intressanta matcher....   Gruppindelning   Pojkar   Flickor   Grupp A Grupp B Grupp A Grupp B Skåne Göteborg Stockholm Skåne Västergötland
Blekinge Halland Södermanland Västm...

Av Johan - 3 december 2010 10:13

Computern hemma har lämnat in och tiden för att sitta framför datorn under dagstid finns inte i dagsläget. Kommer dock lite om helgen här och nu,   Dam-Allsvenskan;   Örebro tappar mark efter förlusten mot Önnered (21-31) nu i veckan. För a...

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards