Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Eskil Cup herrar 2LAX10..

Av Johan - 6 september 2010 10:57

7 lag kom och ett lag segrade till sist i form av HK Eskil. Här kommer mina reflektioner kring de matcher jag såg samt de lag som jag hann med och se under söndagen;


Första fighten var mellan Åbo och Nyköping. Andreas Asp och Simon Skuthälla och då blir det tunt på 9m i det vita gänget. Man hängde med i första halvlek men fick svårare ju längre matchen led. "Gee" var stor bakåt och Tommy Dalin hängde ett par fina framåt. Annars kände jag inte igen så många av grabbarna.. Generationsskifte på gång??


Andra matchen var mellan Eskil-Irsta i herrsemin. Hemmalaget körde matchen i första halvlek ( tror det var 9-2 i paus) och spelade verkligen ut. Tobias Olsson i målet hade en grym halvlek och stängde igen kiosken. Eskil straffade Irsta på kontringar och liraren Kristoffer Adamsson hade en liten julafton. Eskil vann med tio bollar och var klart för final.


I semi 2 möttes IVH-BK 46. Finnarna började bäst och ledde med 3-4 bollar. IVH fick bättre ordning på spelet och framförallt Alexander Rüden och Sebastian Arnehall hade bra procent på sina skott. Boqvist blev skuggad under den första halvleken och kom bort lite anfallssspelet. Lika i paus och sedan var det IVH för hela slanten. 9m-uppställningen kom i bättre fart och storebror Zacke började producera. Arnehall ( inte ATLEhall..) kontrade in fler mål och känns spännande. 3-blocket med Martin och Linus Hjulström stängde igen, nästintill, helt. IVH vann matchen med ett par bollar och således fick jag rätt i mitt finaltips- IVH mot Eskil...


.. men tyvärr så fick jag fel i vilka som skulle vinna. Jag såg inte finalen men efter att ha sett båda lagen under söndagen så känns Eskils vinst med 22-17 inte överraskande. Jag vet att man punktade bort Martin under lördagen och ev. att man gjorde samma sak även under söndagen? Hemmavinst och en viktig "prestigeseger" inför säsongen..


Lagen;


HK Eskil- imponerade stort på mig! Har div.1 Norras bästa målvakt i Tobias Olsson och en bra startsexa med Tverin, Adolfsson, Adamsson, Nilsson etc. samt ett par bra killar att "kasta in"- Tobias Axelsson, Magnus Bergman och många till!! Spelade ett högt försvar där Adolf ligger högt och stressar 9-meterna. Bra kontringsspel med snabba kanter och tydligt anfallsspel. Eskil har glömts bort i förhandssnacket men kommer att prestera!! Topp-3..


IVH- Bra på 9m med Zacke, Bokvist och Rüden. Sebastian Arnehall var bättre än Jocke Cederoos på v6 och h6 var osynlig. Största aber är nog ändå m6- hade man något avslut därifrån mot finnarna? Laget har en bra uppställning men när bytena börjar göras så sjunker kvalitén.. Vet inte vart jag har dem längre..


Irsta- Mardrömshalvlek mot Eskil och lite tunna bakåt. Bra målvakt i Toni och bra mittförsvar med Love Asplund i mitten. Kom ingenstans mot Eskil framåt i första men spelade upp sig i andra. Axel Morén var bra som m9 och Berg sköt mycket men utanför. Irsta får köpa nya tröjor till premiären då halva lagets dresser gick sönder i matchen mot Eskil. Var nr.6 Jonathan Lövgren, har inget ansikte på den killen??


Nyköping- saknade halva anfallsspelet när inte Asp och Skuthälla var med. Har tydliga starter men vägde lite för lätt mot finnarna. Möter Eskil hemma den 17/9 i premiären och har nog några ess i rockärmen. Tror dock att Eskil tar den matchen..


Tyresö såg jag tyvärr inte, Brejding. Såg dock att du hade ett ungt lag med dig!!


Snart börjar det, hörni!!


Efter att ha sett lagen i helgen tror jag;


1. HK Eskil

2. RP Linköping ( haft många skador på nyckelspelare och därav resultaten)

3. IVH Västerås ( måste få igång m6 och h6!)¨

4. Skånela IF

5. Ricoh


Irsta har gjort bra resultat men helgens spel räcker inte till mot de 4 första iaf. Vann mot Tyresö i sista matchen och det kan vara viktigt! Nyköping är i samma läge i och med skadorna på Asp/Skuthälla!

 
 
Ingen bild

På plats

6 september 2010 12:19

Punktade Martin??? I första matchen tog man bara punkt sporadiskt och i finalen punktade man inte alls! Eskil var helt enkel bredare och bättre än IVH, däremot misslyckades IVH i sin taktik att försöka skära bort Tverin! Eskil visade upp en stor bredd då man gick runt på hela laget i samtliga matcher. Av det man såg i helgen så kan man bara konstatera att lagen måste prestera på topp för att vinna mot Eskil i år!

 
Ingen bild

på plats o läskunnig

6 september 2010 12:36

Irsta har gjort bra resultat men helgens spel räcker inte till mot de 4 första iaf. Vann mot Tyresö i sista matchen och det kan vara viktigt!

Dom spelade mot tyresö första matchen, sista matchen vann dom över bk46.....

 
Ingen bild

Johan S.

6 september 2010 12:59

Sorry för det Irsta! Jag var inte på plats under lördagen men de jag pratade med sa att Eskil punktat bort Boken..

 
Ingen bild

Publik

6 september 2010 13:15

Boqvist blev bara punktad när Eskil va en man mer. Det kretsade alldeles för runt Boqvist i IVH. Dom andra måste prestera bättre om det ska bli nån allsvenska.

 
Ingen bild

Heja Irsta

6 september 2010 13:22

Du har ju bara koll på Östergötland. Kan du inte hålla dig till det då? Du hissar RP eftersom deras dåliga resultat hittills enligt dig bara beror på skador. Irsta däremot ser du i en (1) match och dissar då laget helt. Om du hade haft någon som helst koll hade du vetat att Irsta saknade Jonatan Lövgren, Anton Andreasson med flera hela helgen pga av just skador och sjukdomar. Nr 6 mot Eskil var mittsexan Viktor Löfstedt som fick vikariera på V9 eftersom Lövgren m fl saknades.

Irsta förlorade bara matchen mot Eskil i helgen. Det var lagets förmodligen sämsta insats, men man mötte också ett mycket bra Eskil. I bronsmatchen slog Irsta BK46 trots att man bara hade två avbytare.

5. Ricoh!? Vad baserar du det på? Skador och sjukdomar hos all andra?

 
Ingen bild

Johan S

6 september 2010 14:12

Givetvis har jag bäst koll på östgötahandbollen. Har dock en del koll på våra närmaste län också. Tycker inte att jag "dissar" Irsta. Har stor respekt för tränarkonstellationen och man kommer givetvis bli bättre. Känner bara till spelarna till namn och inte så mycket till utseende däribland Lövgren och Andreasson. Att man inte slog Eskil är ingen stor sak då Eskil sägs vara bättre i år än ifjol?
De 4 förstnämnda lagen vet jag har bra kapacitet och spec. RP vet jag mycket om eftersom jag får info från Erik. Sedan kanske jag är ute och cyklar när jag sätter dem som tvåa.. IVH var bra och Skånela sägs enligt ryktet vara bra. Ricoh är en chansning och kanske är överskattade. Eftersom jag läser mig till info främst om lagen från V-ås så har jag inte en aning om hur grabbarna ser ut. Man kanske saknade hela sin startuppställningen i helgen, vad vet jag?
En torsk visst och den kom mot Eskil. Tyresö SKA man slå då de ligger i tvåan. Bra gjort att slå BK 46!!
Irsta lär säkert motbevisa mig, härligt isåfall! Ser fram emot och se dem under säsongen i Lkpg samt följa laget via nätet.. Hoppas mitt tramp på tårna har mjuknat lite..

 
Ingen bild

Irsta

6 september 2010 14:16

Irsta saknade Andreasson, Lövgren, Swartström, Fogbring samt målvakten Ronny. Det känns litegrann!
Kan inte ha koll på allt Söderman!

 
Ingen bild

Rätt ska va' rätt

6 september 2010 14:55

...och Jonatan Perneheim.

Heja Irsta!

 
Ingen bild

Holler holler

6 september 2010 17:05

Johan e the man!

 
Helahallen

Helahallen

6 september 2010 19:19

Kul att folk har åsikter om Irsta, Visar att vi är populära.

Nr 6 var ej Jonathan Lövgren,det va Viktor Lövstedt!
Jonathan spelade ej tyvärr.

Får säga att ditt tips är inte helt fyskam i toppen men tror att vi kommer komma högre upp i år. Men vill ej racka ner på något utav lagen. Men kan ju säga att Eskil är storfavorit efter helgen då dem visade upp ett starkt spel..

keep it up!

http://www.helahallen.wordpress.com

 
Ingen bild

Jimmie

7 september 2010 16:39

Det roligaste på hela turneringen var när speakern säger fel namn när han ska säga IVH! Han använder som så många andra i handbollssverige istället Irsta.
Då ser man hur herr Peter Bamberg kokar på andra sidan läktaren och springer runt hela arenan för att tränga sig ner till speakern och berätta att dom faktiskt heter Ivh och inte irsta, Banne mig! Sen lunkar han tillbaka till andra sidan läktaren igen. Jag höll på att garva ihjäl mig.

 
Ingen bild

Lugnt nu....

7 september 2010 16:42

hahahaha för att citera "Du har ju bara koll på Östergötland. Kan du inte hålla dig till det då?"
Tycker att det är kul att någon har åsikter, och tar sig tid att skriva om de, Heja Irsta tog det hårt vad johan skrivit och antagligen en spelare i laget, säkert någon av de johan skrivit fel namn på! Löjligt av dig att hänga upp dig på de, va glad att någon bryr sig om ert lag över h.taget tack o hej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 11 juli 2011 23:31

... www.msh.bloggagratis.se   Vi ses där!!

Av Johan - 10 januari 2011 13:39

Vi kom trea och fick 5 killar på riksläger 1, kul!!   Sebastian Glemhorn, Norrköping Benjamin Jacobsson, Norrköping Jesper Simonsson, Norrköping Alexander Brouneus, RP IF Carl Skogwik, Hultic   GRATTIS PÖJKAR!! ...

Av Johan - 15 december 2010 14:57

Jo, så är det! Några av våra profiler i Mellansvenskan har gått samman för att starta en ny "superblogg"... Håll utkik här på bloggen när vi kör en release för den nya bloggen.   Annars är det som det är; fortsatt strul med datorn hemma och i och...

Av Johan - 6 december 2010 16:08

Lottningen kom under dagen. Intressanta matcher....   Gruppindelning   Pojkar   Flickor   Grupp A Grupp B Grupp A Grupp B Skåne Göteborg Stockholm Skåne Västergötland
Blekinge Halland Södermanland Västm...

Av Johan - 3 december 2010 10:13

Computern hemma har lämnat in och tiden för att sitta framför datorn under dagstid finns inte i dagsläget. Kommer dock lite om helgen här och nu,   Dam-Allsvenskan;   Örebro tappar mark efter förlusten mot Önnered (21-31) nu i veckan. För a...

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards