Alla inlägg den 1 september 2010

Av Johan - 1 september 2010 08:57

I helgen är det dags för Eskil Cup! Här följer ett "tips" om hur det kan sluta..


Grupp 1: IVH, Eskil, Djurgårdshof och ÅIFK

 

IVH: Laget ser väldigt starkt ut i år. Martin Boqvist blir nyttig ( annat vore konstigt...), Alexander Rüden verkar blommat upp från en gränslös talang till en kugge, Stor-Zachrisson är bra, Cederroos likaså... Listan kan göras lång.. Tyrolds Sebastian Arnehall är dessutom klar och breddar truppen. Gruppetta!


HK Eskil: Intressanta värvningar i Tomas Tverin och Rasmus Nilsson. Allroundkunnige Daniel Adolfsson är nyttig. Eskil gjorde bra ifrån sig i Tellus Cup och jag får känslan av att laget är underskattat i årets norretta.. Grupptvåa?


ÅIFK: Tror det står för IFK Åbo, kanske? Laget från Suomi är förmodligen fysiska med ett starkt försvarsspel. Utmanar nog Eskil om plats 2 i gruppen.


Djurgårdshof; Åkte ur ettan ifjol och Brejding flyttade till Tyresö. Forne Bajen- och Djurgårdstränaren Michael Lundgren tog över. Jag vet att Rasmus Koplimaa ska stärka på målvaktssidan och att Björn Winberg ( lirade m6 i Huddinge när jag hade i Hultic) också anslutit. I övrigt vet jag inte så mycket. Har det "gamla" gardet lagt av? Tuffa matcher väntar iaf. i helgen!


1. IVH

2. HK Eskil

3. ÅIFK

4. Djurgårdshof


Grupp 2: Nyköping, Irsta, BK 46, Tyresö


BK 46: Utan att ha sett laget och att mina kunskaper om finländsk handboll är minimala så sätter jag dem som etta. BK 46 har bra traditioner med en del finländska titlar så något måste man ju vara bra på... Kan vara HELT fel ute här..


Irsta: Lillebror ( kanske inte så populärt...) ser också starka ut i år! Jonathan Lövgren och Love Asplund lyfter laget tillsammans med en del comebackande folk. Sätter laget som tvåa av egoistiska skäl ( se nedan.. :))


Nyköping; Tränare Germerud och Karlsson är rävar.. Nyköping blir bättre ju närmare man närmar sig seriepremiär. Alla vet om Andreas Asp betydelse. Lagets frågetecken just nu är vem eller vilka som ska avlasta?


Tyresö: Bredjings nya uppdrag. Har ett ungt och talangfyllt lag men tappat en del slagkraft i och med Henrik Lundvalls flytt till Norge. Ska bli intressant och se dem på söndag!!


1. BK 46

2. Irsta

3. Nyköping

4. Tyresö


SLUTSPEL ( som JAG kan se):


IVH-Irsta. Den matchen vill jag se.. Därav min tippning av Irsta som tvåa. Tror inte Eskil klipper IVH under lördagen och då får jag min "drömsemi". Där tror jag på en etta!


BK 46-HK Eskil. För mycket bastu på lördagskvällen gör att Eskil vinner. Inga fördomar här inte.. :)


FINAL:


IVH-Eskil. Det lag som har fräschast spelare vinner här. Trots hemmaplan så tror jag på IVH. Rolig match att se!


Sådär, är jag helt fel ute?? Kommentera.. Vi ses i E-tuna på söndag!! På lördag väntar viktigare saker då sonen fyller 3 år!

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Skapa flashcards