Alla inlägg den 21 april 2010

Av Johan - 21 april 2010 12:18

Patrik Håkansson blev klar igår, offentligt, som tränare för våra damer ihop med Peter Holmdahl. Tunga nyheter för seniortruppen är att Sara Frejd och Emma Frisk ska skriva på papper för RP IF. Sara var med nere i Potatiscupen ( Alingsås) nu i helgen med klubbens J-lag. Vet dock inte om hon lirade eller ej men hon verkar spela i rödvita färger i höst... Frågetecken ( stora sådana!!) finns för Angelica Ringdahl, Maria Hossman och Hanna Lekander.. Supportern jag pratade med igår var kritisk till tystnaden från förenings håll gällande tränare och spelare i A-laget och att det har dragit ut på tiden. Då jag är med i NKIK ( se längre ner) så ska man väl inte skriva för mycket men jag kan absolut hålla med om att det har gått för lång tid. Serien avslutades för 5 veckor sedan och A-laget ska redan ha gjort 2 veckors försäsong ( iaf. i min värld). Nu börjar man 3/5.. Om nu Frejd och Frisk byter klubb så kan det kanske vara en faktor då de inte vet vad som skulle hända till hösten. Bara att ta lärdom av det.


Undertecknad tillsammans med Therese Rötkönen ska ha ansvaret för A-flick (94/95) i NKIK. Där är det också en hel del att få ordning på, framförallt att jaga 94:orna och höra vilka som ska lira boll i höst eller inte. 95-kullen tappar ingen och de känner jag ju sedan tidigare. Ska bli intressant att jobba lite bakom A-laget ( dit många av 94/95-tjejerna) ska hamna om 1-3 år..


Gökstens Josefin Brodd har 6 klubbar efter sig. Satsar hon så drar hon eller så är kärleken till GBK och Torshälla Ellfolk Arena för stor.


GUIF;s herrar kommer igen, var så säkra. Matchserien kommer nog att gå till  fem matcher, trots gårdagens förnedring i Partille.


Nyköpings herrar tittar på några intressanta namn. Vilka det är ber jag att få återkomma till senare..



Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards