Direktlänk till inlägg 31 december 2009

En mellanlandning...

Av Johan - 31 december 2009 17:15

Så var då Norden Cup avverkad av vi hamnade på en 14:e plats. Bortsett från den första matchen (10-18) mot BK Söder så har vi haft en hel otur. Vi kryssade mot ett av semifinallagen ( HEI, Skaering) i en match som vi vände underläge 6-11 til 14-13 och där de kvitterade på ett dyngskott med 5 sekunder kvar. Vi torskade mot fjolårets vinnare Stabaek med uddamålet, 13-14 och slog ett av Göteborgs bästa lag Aranäs med 12-10. I sista matchen föll vi med 16-18 mot Söder, där vi ( i ett friläge) drog bollen i stolpen vid ställningen 16-17, varpå de vänder på spelet och gör 16-18.

Kortfattat; vi är där och är riktigt nära men brister i vårt kantspel i anfallen samt i målvaktsspelet. Hade våra "keeprar" hade en vanlig dag på jobbet så hade vi hamnat högre upp. Trots det så har vi varit riktigt nära..


Och ja, Söderman välkomnades till Göteborg med ett rött kort i första matchen. Innan min utvisning hade vi 9 (!!) 2:or och Söder fått en. Tro mig när jagb säger att 7-8 st. inte var befogade. Iallafall; mitt röda kort fick jag för att jag hjälpte en av våra spelare nere i hörnet som fick upp hela julens maträtter. Domarna skrek åt mig att gå till bänken och jag vägrade att göra detta. Påföljd; 2 min. Därefter säger domaren att jag ska vara 10 meter från honom och spelaren. Jag svarar med att jag inte tänker lämna min spelare ( som nu fått assistans av sin mamma som fick torka upp alltsammans) och att han är en j...... Rött kort!


Efter matchen var anledningen den att han inte tänkte dividera med mig ang. att jag tog hand om min spelare utan att jag skulle hålla mig till bänken. Behöver knappast skriva att samma domare var i blåsvädret i kvarten mellan Sönderjyske-Höj i Flickor A och i semin mellan IFK Ystad-Köpenhamn i pojkar 95. Den annars kolugne tränaren i Ystad var högröd i ansiktet när domaren började plocka den ena konstiga tvåan efter den andre och Köpenhamn kom närmare. Ystad vann dock till slut, men en boll...

Vad är det med dessa domare?? Resten av turneringen flöt på hur bra som helst och man kunde han en dialog med de "riktiga" domarna utan att riskera att få en ostskiva eller nåt annat.


NHK;s p-95 kom femma och 96:orna kom sjua. RP;s 95-tjejer slog GUIF i matchen om plats 7-8 och kom således sjua. Vill nog påstå att deras grupp med Kärra och Kyrkslätt var lite "enklare" än vår med HEI, Söder och Nit/Hak men de lyckades bra ändå!! Kyrkslätt skulle vara Finlands etta men fick stryk med 10-20 bollar i varje match...


Nu bär det av ut till Krokek till lillebror för nyårsfirande och imorgon kväll åker jag till Duveholm för vinterlägret ihop med Östergötlands 95-grabbar. 2 matcher mot Södermanland står bla. på progammet där säkert  många av spelarna kommer från GUIF ( som tog silver i Norden Cup). Janne Ekmans grabb Jerker (?) var väldigt, väldigt bra tillsammans med lagets 2 ytternior..


Gott Nytt år!!!!!!!!

 
 
Ingen bild

Ystad

31 december 2009 19:22

Skönt att du tar upp att domarna var riktigt dåliga, våra pågar fick inte mycket med sig!

 
Ingen bild

Simon

3 januari 2010 14:37

Janne Ekmans son heter Daniel. Riktigt duktig, lär spela i elitserien inom 5år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 11 juli 2011 23:31

... www.msh.bloggagratis.se   Vi ses där!!

Av Johan - 10 januari 2011 13:39

Vi kom trea och fick 5 killar på riksläger 1, kul!!   Sebastian Glemhorn, Norrköping Benjamin Jacobsson, Norrköping Jesper Simonsson, Norrköping Alexander Brouneus, RP IF Carl Skogwik, Hultic   GRATTIS PÖJKAR!! ...

Av Johan - 15 december 2010 14:57

Jo, så är det! Några av våra profiler i Mellansvenskan har gått samman för att starta en ny "superblogg"... Håll utkik här på bloggen när vi kör en release för den nya bloggen.   Annars är det som det är; fortsatt strul med datorn hemma och i och...

Av Johan - 6 december 2010 16:08

Lottningen kom under dagen. Intressanta matcher....   Gruppindelning   Pojkar   Flickor   Grupp A Grupp B Grupp A Grupp B Skåne Göteborg Stockholm Skåne Västergötland
Blekinge Halland Södermanland Västm...

Av Johan - 3 december 2010 10:13

Computern hemma har lämnat in och tiden för att sitta framför datorn under dagstid finns inte i dagsläget. Kommer dock lite om helgen här och nu,   Dam-Allsvenskan;   Örebro tappar mark efter förlusten mot Önnered (21-31) nu i veckan. För a...

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards