Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Matcher på gång

Av Johan - 16 december 2009 11:47

En intressant match i div.1 Norra damer ikväll i Märsta. Skånela tar emot Örebro och jag tror på en bortavinst. Ifjol skilde det 2 serier mellan lagen men av det som presterats hittills så är det fördel ÖSK. Skånela slog dock Irsta hemma senast och kanske har fått mer iordning på grejerna. Målsnålt lär det nog bli, sådär 43-47 mål kan jag tänka mig..


Ikväll är det 2 matcher i damtvåan. RP tar emot Eskil hemma i en match som spelas kl. 21.15 (!!). Läste på deras hemsida att man själva tyckte att det var lite sent att lira men vad gör man när tiderna i hallen inte räcker till? Förmodligen är det en go träningstid som matchen spelas på. RP har revansch att utrkräva och vill man vara med och kriga om en div.1-plats under våren så måste nog "det fria fallet" dämpas..


I Stadsskogsskolan möte Lindesberg-Göksten. Sörmlänningarna enkelt i helgen och frågan är vad LIF kan sätta emot idag. Tror på en bortavinst...


Imorgon möts Gustavsberg-Arboga i Stockholm i ännu en seriefinal. Tror att stockholmarna tar tag i matchen från start samtidigt som man nog är lite mer pålästa på Nord och Axelsson jämfört med i lördags. Då fick de husera fritt lite för mycket..


I herrtvåan spelar AIK-GP i Solna imorgon. Gnaget lyckades vinna borta med en boll trots att man inte hade med sig några avbytare (ryktet säger så..). Hemma är AIK hyfsat stabila ( torskar mot Mantorp och Katrineholm) men då GUIF lirar ikväll så kanske GP får några tillskott i morgondagens match. Kan nog bli rätt tajt, precis som i söndags!


Herrarnas div.1-serier har gått på julledighet, varför? Man kan gott och väl lirat en omgång till innan uppehållet. I norra lär väl Djurgården ta den allsvenska platsen medan Alstermo har gjort det väldigt bra i dens södra och leder den efter 9 vinster och 2 oavgjorda. Just nu har laget 4 poäng ner til Country, vilket kanske kan räcka. Alla lag verkar dock slå alla ( förutom Skurup, dock vinst mot Cyrus senast...) i den södra så det kan vända snabbt. Och hade Linköping fått behålla sina 3 poäng så hade laget haft 14 poäng och innehaft 4:e plats i tabellen. Nu har man 11p men jag tror ändå att de kan blanda sig in i kampen om de kvalplatserna under våren. Till förstaplatsen är det dock för långt ( 9 poäng). Spännande och se om de fixar det!


Du vill och jag vill, då kan det hända!!

 
 
Ingen bild

Julledighet

16 december 2009 12:18

Jag antar att julledigheten har med Juniorelitcupen som går denna helgen? Om så är fallet, varför har inte fler serier också uppehåll?

 
Ingen bild

Danne

16 december 2009 12:50

Då borde de andra serierna ocksån ha uppehåll. Finns många spelare i ettan för damer och tvåan för herrar som kommer att spela. Blir de matcherna flyttade?

 
Ingen bild

I en annan del av Linköping

16 december 2009 13:29

Det spelas även en seriefinal div 4 S ikväll, HK eRPing - NHK....visserligen långt ifrån fjärrans div 1 men ändå

 
Ingen bild

Härna

16 december 2009 14:41

Jag ser att du glömt nämna det rafflande Norrköpingsderbyt Hultic-Nais i Hulta i morgon torsdag. Avkastet går kl. 21.00
:)

 
Ingen bild

Johan S.

16 december 2009 15:41

Ber om ursäkt för dagens miss i div.4 Matchen visste jag om och är nog så viktig! Fredrik Axelsson saknas i NHK, frågan är hur mycket? Det jag undrar över är om eRPing får gå upp i div.3??? Lejon Blå och Ljungsbro spelar där..

//Härna

Hade tänkt och skriva om derbyt imorgon. Ska faktiskt ut och se det. Ska du lira??

 
Ingen bild

Härna

16 december 2009 17:00

Denna match så som den förra ligger på träningstid och då känner jag att jag kan avsätta tid för match om jag blir uttagen. Det blev jag till morgonmatchen så vi syns i Hulta Johan.
Hade sagt att jag bara skulle träna denna säsong men dessa två matcher måste väl ändå räknas som träning då de spelas på träningstid så mitt löfte till mig själv håller fortfarande tycker jag. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 11 juli 2011 23:31

... www.msh.bloggagratis.se   Vi ses där!!

Av Johan - 10 januari 2011 13:39

Vi kom trea och fick 5 killar på riksläger 1, kul!!   Sebastian Glemhorn, Norrköping Benjamin Jacobsson, Norrköping Jesper Simonsson, Norrköping Alexander Brouneus, RP IF Carl Skogwik, Hultic   GRATTIS PÖJKAR!! ...

Av Johan - 15 december 2010 14:57

Jo, så är det! Några av våra profiler i Mellansvenskan har gått samman för att starta en ny "superblogg"... Håll utkik här på bloggen när vi kör en release för den nya bloggen.   Annars är det som det är; fortsatt strul med datorn hemma och i och...

Av Johan - 6 december 2010 16:08

Lottningen kom under dagen. Intressanta matcher....   Gruppindelning   Pojkar   Flickor   Grupp A Grupp B Grupp A Grupp B Skåne Göteborg Stockholm Skåne Västergötland
Blekinge Halland Södermanland Västm...

Av Johan - 3 december 2010 10:13

Computern hemma har lämnat in och tiden för att sitta framför datorn under dagstid finns inte i dagsläget. Kommer dock lite om helgen här och nu,   Dam-Allsvenskan;   Örebro tappar mark efter förlusten mot Önnered (21-31) nu i veckan. För a...

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards