Alla inlägg den 7 december 2009

Av Johan - 7 december 2009 21:09

Längst ner till höger finns den!

Av Johan - 7 december 2009 20:44

Lärt mig idag att en hyfsat missuppfattat SMS är much more important än att man ska försöka säga hur det egentligen ligger till. Men är det UPPENBART så är det.. Tur att folk lyssnar!


Truppen till vinterlägret är spikad och alla "ok" från grabbarna börjar komma in till Erik. Har bara fått ett avhopp hittills- var vi så farliga?


Att inte klubbar i Allsvenskan och div.1 hör sig för lite angående Andreas Asp? Vad jag förstår ( läst referat och matchlaguppställningar på HEH etc.) så får han ingen speltid i elitserien. Vet att hans psyke är bra och att han är envis men jag kan nog räkna upp 6-8 BRA klubbar i Allsvenskan och div.1 som skulle ha nytta av honom. Kanske att Nyköping gör ett försök under julledigheten? Grabben måste ju få spela!!


I helgen är det USM för A-ungdom. NKIK spelar hemma mot Skogås, Rimbo och Guldkroken. Tycker att man har en bra chans att ta sig vidare och nyckelmatchen lär bli den första på lördagen mot Skogås..

Av Johan - 7 december 2009 11:47

IFK Arbogas damtränare Henrik Lykke Kjeldsen har lämnat laget med omedelbar verkan. Laget möter Gustavsberg på lördag i en seriefinal och kanske inte fått en toppenfin uppladdning inför den viktiga matchen.


Har fått mail från Henrik där han förklarar bakgrunden till hans beslut;


"Jag har i nästan allt min tid i Arboga haft ansvaret för allt själv och där har bara varat jag till att ta hand om träningar och annat.

För att komma till träning hade jag 1 tima dit och 1 tima hem. Detta gör att 1 träning tar 4 timer.

Detta har gjort att jag har stressat för att hinna med allt annat i livet och det har jag inte lyckas med.

Da där kom 2 personer mera med in omkring laget, så valde jag att slutat, sådan att jag kan ta hand om mitt liv.

Så som det ser ut just nu så är det slut med handboll för min del i denna säsong.

Hur det ser ut till nästa år har jag ingen ide, men kanske där blir något?"


Det var alles! Kanske blir tändvätska inför Gustavsbergsmatchen...

Av Johan - 7 december 2009 09:47

.. jo, så är det. En duktig tränare för ett topplag i en av de Mellansvenska serierna har slutat som tränare. Ska bara få ett ok från personen i fråga om "utlåtande" etc. och sen skriver jag. Laget har en viktig match i helgen och frågan är hur detta påverkar spelartruppen..


Onsdagens prat var bra men torsdagen var ännu bättre :)


Inväntar svar från min käre tränarkollega om vi ska ha en heldag i Arboga och se damtvåans toppmöte mellan Arboga-Gustavsberg. De spelar 15.00 och vi 17.00 mot deras 94-gäng. Skulle vara kul och se laget från Stockholm!


Återkommer om det andra senare idag..

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards