Alla inlägg den 30 september 2009

Av Johan - 30 september 2009 12:10


På Stockenberg.


Kommer att bli ett stående inslag. Nästa vecka kanske det är Din tur. Vill du inte vara med så maila!



Av Johan - 30 september 2009 09:56

Hallo Stocken! Hur mår E-tunas okrönte handbollsprofessor i stekheta handbollsmetropolen Alingsås?

Hallå Johan!!!! Jag mår som fisken i vattnet!!!! Helt ärligt så tror jag aldrig jag trivts med livet bättre....
 
- Berätta om din roll i Alingsås HK. J

ag fungerar som ungdomsansvarig i klubben på dagtid och tränare för U-laget och juniorena på kvällstid. Har även fått förmånen att vara med i A-laget. Kommer att vara med på bänken när våran assisterande tränare blir far någon gång i November...
 
- Vad bör en ungdomstränare resp. seniortränare tänka på, enligt dig. Är det bara utbildning för en ungdomstränare och resultatinriktat för en seniortränare?

Visst krävs det en viss utbildning men den viktigaste utbildningen tycker jag är att man ser mycket handboll( både på tv och live) sitt i en hall och titta och sug åt er så har jag gjort i alla fall!!!! Som seniortränare krävs det ju självklart lite mer, där gäller det att få spelarna med sig och få dom att tro på ditt tänk. plus att du måste vara lyhörd inte tro att du kan/vet allt bäst.....
 
- Är du nöjd med lagets insats i steg 1 i JSM? Vad var bra och vad kan Ni förbättra?

Ja jag är nöjd 6 poäng på tre matcher och 50 plusmål går inte att klaga på. Vi kan förbättra allt, men framför allt ska vi jobba stenhårt med vårat försvarspel inför steg 3. Anfallspelet är helt okej men finns detaljer som vi kan förbättra.
 
- Vad kan man, enligt dig, förvänta sig av herrlaget i de kommande bortamatcherna i Champions League ( Zagreb och Hamburg)?

 Hur går snacket inom gruppen/föreningen.. Egentligen vet vi inte ens själva vad vi kan förvänta oss, men ni som ser oss på tv kommer se ett lag som krigar i 60 minuter och aldrig ger sig oavsett vad det ställningen är. Snacket är väl att vi ska dra nytta av championsleugespelet och utnyttja den fart och tuffhet vi får där i elitseriespelet. Men att förvänta sig att vi vinner dessa två bortamatcher är som att tro att IFK Norrköping skulle slå Barcelona och Real Madrid borta!!!! Men men bollen är rund och det står 0-0 vid avkast och sist jag såg dessa lag spela så hade spelarna två armar och två ben precis som vi.... Vi har ju allt att vinna om man säger så.
 
- Vart ska hemmamatcherna i CL spelas?

 Vi ska spela alla matcher utom en i Trollhättan. Mot Ciuidad Real spelar vi i Kinnarps Arena i Jönköping. DÅ förväntar jag mig att familjen Söderman/Lekander är på plats!!!
 
- När är nya hallen i Alingsås klar?

 Förhoppningsvis nästa höst.
 
- Tror du att Alingsås hade tagit SM-guld i våras utan Johan Pettersson i laget?

Nej dom hade inte vunnit utan Johan, utan hans rutin och spetskompetens hade det inte gått.
 
- Vad väntar härnäst för din egen del och juniorlaget?

Jag åker med till Hamburg på fredag och för J-laget är det hård träning och seriespel som gäller, innan steg3 i sm.
 
- Är det någon spelare i juniorerna som är med och nosar på en A-lagsplats?

Ja vi har en mittsexa och en högernia som garanterat kommer spela elitseriematcher denna säsong...
 
- Vilka, tror du, kommer att bli finalparen i vår? Motivera!

Självklart kommer vi vara ena laget motevering är ganska enkel. Vi har det bästa laget och den bredaste truppen, plus att våran huvudtränare Robert Wedberg är en enormt skicklig tränare. Robert har lärt mig mer handboll än någon annan bara på den här korta tiden jag varit här.Han är även en enormt trevlig människa. Hoppas även jag lärt honom något!!!! SEn hoppas jag Guif står på andra sidan för det skulle vara det skönaste laget att slå. men det kan lika gärna bli Ystad,Sävehof....
 
- När får vi se hela Sveriges älskade Stocken leda ett elitserielag?

Förhoppningsvis inom några år, finns några elittränare nu som inte borde vara där....
 
- Tack för snabbisen Andreas, grattis i efterskott och sköt om dig!

Tack själv för en grym blogg och hade det funnits 30 Söcke i norrping hade det funnits ett elit lag där det lovar jag. Och bry dig inte om dom i den dä stan som inte kan någon handboll........... Hälsa familjen.

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Skapa flashcards