Alla inlägg den 27 september 2009

Av Johan - 27 september 2009 19:58

Surfade lite och dök in på ÖSK;s nya fina hemsida. Läste Schwarzwalds blogg och fann där;


+ Idrottsstaden Örebro, bloggen Mellansvenskhandboll, alla som jobbar som galningar för att få ihop allt kring lagen inför seriestart
- F97/98s premiär som blev flyttad

Kul! Jag bugar och tackar!


( Alex, ska försöka och ta en "sista-minuten"- puls på ÖSK under veckan inför seriestarten!)



Av Johan - 27 september 2009 19:07

NKIK F95- Göksten BK 24-12 (12-7)


Då var seriepremiären avklarad och det blev en klar seger för tjejerna. En bra insats försvarsmässigt där vi bara släpper in 12 mål på 50 minuter och gör en del fina kombinationer i anfallsväg. Lite ofokuserat dock i avslutningsläget vid några tillfällen men på det stora hela var det ok. Nu väntar Irsta om 2 veckor och därefter en träningsmatch mot våra 93/94:or innan SM. Trist att 4 lag har dragit sig ur ( eftersom 8 seriematcher) men då får vi lägga allt fokus på de två matcher som återstår.


Övrigt:


Arboga slog Eskil igår i damtvåan med 31-27. Arboga kommer till stan om 2 veckor. Ska bli kul och se hur de ser ut..


Herrtvåan:


Tumba- Järnvägen 32-30. HKJ saknade Israelsson/Lindgren vilket helt klart gör sitt.

Enköping-AIK 23-30. AIK blir bra!


Herrtrean har startat!


Irsta- Extra 32-21

Miffe- Hallstahammar 23-19

Tuna-Mjärdevi/Lambohov 31-22

Lindesberg- Lejon Blå 20-24

Ljungsbro- Motala 32-13 ( lite oväntat..). Kan nån från Ljungsbro maila till mig ang. lite info om laget? Vad jag förstår så ska både Loffe och Andreas Carlsson lira där.. Gärna målskyttarna från matchen oxå.



H65, Höör- LInköpings HK 28-25. Ett bra resultat ( trots förlust) för LHK. Enligt många är H65 favoriter till den allsvenska platsen.


I veckan blir det derbyt i herrfyran på lördag; NHK-NAIS i Mässhallen. Hörde att Jocke och Grana ev. har gjort sitt i de gröna..

Av Johan - 27 september 2009 13:21

... att det fanns missnöje i Hultic också. Det hör väl till tränarjobbet och inget som jag lägger stor vikt vid. Angående alla möten så pratade spelarrådet med mig och det som kom upp var just ang. Jocke samt att "de som tränade ska få spela". Något annat hörde jag inte om.


Men, som Per skriver, allt är historia nu och jag hoppas att Hultic klättrar uppåt. När jag klev av så önskade iaf. de personer som ÄR Hultic Handboll mig lycka till och det är huvudsaken.


Nöjer mig med att skriva 5 fakta, varav fyra jag har påverkat för Hultic. Dessa är jag stolt över och köper absolut att alla inte köpte mitt race. Så slipper vi ev. pajkastning också..


1. Jag, ensam, tränade seniortruppen på 25-30 man. Blev lovad hjälp från styrelsehåll men inget hände.

2. Mediemässigt. Slå en pling till NT ochn Folkbladet och hör hur ofta jag pratade/mailade dem för att föreningen skulle få plats i tidningen. Det slutade med mittuppslag och bildserier..

3. Publik. Under förra hösten hade vi mellan 180-230 pers. på matcherna. Mitt egna jippo med "gula tröjan" drog närmare 300..

4. Vi skrapade ihop 15 poäng på hösten och 8 poäng på våren ( efter mitt avhopp). Vi slog lagen som kvalade uppåt (Irsta och Järnvägen) och hade häng på en kvalplats. Det var samma spelartrupp på våren.

5. Om resultatet stämmer så slutade Hultics premiär igår i 4:an 11-30 mot eRPing. Oerhört tråkigt men det hade inte hänt under mina "hårda och orättvisa" vingar!


Bloggen är till för mellansvenska och har man synpunkter kring min tränarstil så maila till;


soderman14@yahoo.se


Nu åker vi!

Av Johan - 27 september 2009 08:12

Jo, enligt en kommentar från "Insider" så verkar det som det.. Jag skrev en kommentar om att 85-90 % av spelare jag haft var nöjda med mig. Om den siffran inte stämmer kanske är sant men resultaten som jag har varit med mina spelare att göra har varit rätt ok.. Och de spelare som inte har tyckt det har förmodligen inte varit bra nog att spela i ett A-lag.. Bästa spelaren lirar, så enkelt är det..


Ang. NAIS så tar jag nu bladet från munnen. När vi gick in i div.1-säsongen var det 0 kr i kassan ( något som vi fick veta i februari månad, dvs. när WO;n mot Mittdala gavs..). På försäsongen åker vi på ett läger till Tidaholm, bor på slott och har "all inclusive". Detta gör vi med pengar som inte finns.. Själva säsongen blir misslyckad ( dels pga. att vi inte värvar, vi hade Andreas Asp och Tommy Dahlin från Nyköping på gång men där gjorde sportchefen bort sig och lovade alldeles för mycket..) men också för att vår viktigaste spelare Patrik Ejderfjäll bryter benet i premiären hemma mot Tumba. Rätt snart står det klart att det finns ett missnöje mot styrelsen då saker som man lovat ( t.ex ingen lottförsäljning för spelarna) ändå sker samt att de som pendlar inte får sina reseersättningar utbetalda. Många av spelarna kliver av i dec-jan ( Fredrik Axelsson, Fredrik Ejderfjäll etc.) pga. motivationsbrist och att man inte har fått sina pengar. Under feb. får t.o.m jag kliva in i laget och spela i div.1 Till matchen mot Mittdala ( där WO;n sker) har vi 5 man spelklara, resten ville inte åka till Ludvika en måndagkväll eftersom föreningen inte hade gjort rätt för sig. Beslutet tog jag, ass. tränare Nockmar och ordf. Thomas Möller ihop lördagen före, då vi hade fått uppgifter om att ge en WO var "ok".

Laget utesluts och jag fullföljer mitt kontrakt i och med att jag hjälper till med P95 i föreningen. Allt för att göra rätt för mig. Läget om pengakrisen dyker nu upp och föreningen går i konkurs. Jag går då miste om 35 000 kr i uteblivet tränararvode, pengar som jag hade rätt till samt kontrakt på. Hade jag velat så hade jag kunnat dra det hur långt som helst..

När jag byter till Hultic så ringer en person från NAIS hem till min då gravida sambo och mordhotar mig. Ett möte med styrelsen genomförs men inget händer med den personen ( som kliver självmant kliver av under sommaren -07). Detta har jag inte pratat om men eftersom jag vet att det finns skitsnack om mig och NAIS så tar jag det nu också.


Gällande Hultic så hade jag hela tiden styrelsen med mig i mina beslut ( första året med Kinnå vid klubban) och hösten ifjol med herr Weslien. Det enda som jag fick kritik för ( berättigad också) var att jag tog med Jocke Andersson "för tidigt" i en bortamatch mot Motala i trean. Att han sedan gör 12 mål och vi vinner med 3 är en annan sak... Att jag klev av förra julen berodde på att jag ville ha tid för familjen samt att folk la sig i vilka killar jag ställde upp med på banan ( bäst och skriva att det var inga inom laget!) Har man inte friheten att som tränare ta ut de killar som man tror mest på så kan det lika gärna vara..


När jag träffar gamla spelare så snackas det minnen och genom omvägar så får jag höra att man var "jävligt bra". Givetvis finns det missnöjda spelare och det köper jag. Det kanske är så också att det är dessa som hörs mest...


Men att påstå att det är MITT fel att NAIS och Hultic har gjort en resa bakåt i seriesystemet är att ta i och då vill man bara svartmåla. Att det inte funkar med NAIS kanske har med uteblivna pengar och mordhot att göra ( vilket många killar inte har vetat om tills nu) men mellan mig och Hultic finns ingenting. Har t.o.m blivit erbjuden en massa olika lösningar inom klubben så sent som i maj i år.

Prata istället med de 5 grabbar som gick till NHK eller de 7 som la av helt när det gäller Hultic..

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Skapa flashcards