Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Johan - 24 februari 2009 15:50

Inspirationen flödar så här i inledningen då jag väntar på att kvällens skolmöte ska börja. Ungarnas böcker är rättade så jag har lite tid över...


Så här har jag tänkt att beta av helgens omgång i serierna;


onsdag: div.3 och div.4 herrar

torsdag: div.2 damer och herrar ( ev. div.3 damer men där lovar jag inget..)

fredag: div.1 Norra herrar och damer


I många av serierna är det fortfarande jämt och lite osäkert vilka som får gå upp eller inte. Främst i de lägre serierna där samarbetsavtal hit och dit gör det lite osäkert vad som gäller vid ett ev. avancemang.


De två mest intressanta i dagsläget är nog ändå herrarnas div.1 och 2 där Eskils järngrepp kan vara på väg att rinna dem ur handen och där Djurgården och Nyköping jagar dem i bakhasorna. I herrtvåan är nog div.1-platsen vikt för Tyrold men där fyra lag slåss om två kvalplatser ( Irsta, Järnvägen, Finest och Hultic- GP får/vill nog inte gå upp).

Av Johan - 24 februari 2009 15:27

Nybörjare som man är så blir det lite fel i början. Texten om matchen finns att läsa under det första inlägget..

Av Johan - 24 februari 2009 14:39

Handbollsfantast som man är så tycker jag att Mellansvenska handbollen behöver belysas lite mer. Många bloggar handlar om de tre stora länen; Skåne, Göteborg och Stockholm och är det inte om det så skrivs det mest om elitserien, allsvenskan och div.1 Givetvis är det helt ok då det är de mest intressanta serierna att skriva om men jag jag kännner ändå att det kan vara kul för folket i Mellansvenska att ha någonting att läsa om och vad som sker i den lokala handbollen. Känner att jag är rätt så insatt i de flesta av seniorserierna och även i en del ungdomsserier så det kan vara på sin plats att skriva om handbollen i Mellansvenska. Länen som jag har för avsikt att följa främst är då Västmanland, Närke, Södermanland och Östergötland. Då även en del av seniorserierna innehåller lag från Stockholm så kommer även de att få följa med.


Säsongen närmar sig sitt slut och jag kommer att skriva om upplösningen i serierna, ev. lite inför matcherna och sedan väntar en lång skön silly season.


Hoppas på ett intresse från kollegor och dyl. i Mellansvenska och kom gärna med förslag på olika reportage!


Håll till godo!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Borde man införa ett rankingsystem i samband med USM-lottningen?
 Ja
 Nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Skapa flashcards